2018. december 14., péntek

Egy átlagos napom az egyetemen

Halihó!

Ha nagy nehezen is, de igyekszem életben tartani nem csak magam, hanem a blogot is.
Szóval jelentem, még mindig élek!



Eléggé sokat törtem a fejem, hogy milyen típusú tartalmat osszak meg Veletek, s lévén, hogy nem szerettem volna ismét valami személyeset a nyakatokba zúdítani, egy picit lazábbra veszem a dolgokat ezen a héten, és elmesélem, hogyan telik egy átlagos napom az egyetemen. Próbálok nagyon hiteles maradni, így lehet, hogy minden apró információt elhintek ide-oda.

Reggel 7:00

Szól az ébresztő. Ha őszintébb akarok lenni, akkor ébresztők, ugyanis egyre képtelen vagyok felkelni, így mindig legalább három van betéve, de szigorúan nagyon kevés eltérési idővel egymás között. Szól egy 6:50-kor, egy 6:55-kor és a végső 7-kor. Nagy nehezen felülök, és egy sor idegeskedés után, hogy megint nem aludtam ki magam, morogva magamhoz kapom a cuccaim, és bevánszorgok a fürdőbe. Közben folyamatosan azon zúgolódom, hogy délután hazajövök, viszont nem fekhetek le, mert tanulnom kell. Ha netalán van valami esti program is, akkor azért is mérgelődöm, hogy minek kellett elvállalnom, mert így kevesebb az alvási időm. Ez a nyúzott állapot tart egészen addig, ameddig jéghideg vízzel meg nem mosom az arcom. Onnantól picivel jobban állok a dolgokhoz, és emlékeztetem magam, hogy az álmomért küzdök, és végtére is, én sopánkodtam két éven keresztül minden egyes nap azért, hogy ennyire pörgős életem legyen.

Reggel 7:15

Ez az öltözködési és reggelizési időpont. Ilyenkor szoktam nyugodtan megpirítani egy kenyeret, melegíteni némi kávét, hogy beinduljon az agyam, vizet töltök elvitelre, hogy maradjak hidratált az órák között. Ha kész a kenyér, leülök, és ameddig elrágcsálom, megnézem az instagramot, néha facebookot. Nagyon tipikus, de nekem kivételesen is hasznos, ugyanis instagramon rengeteg olyan oldal van bejelölve, amelyet orvosis diákok vezetnek, így látva, hogy ők is későn fekszenek, ők is szenvednek minden egyes nap, jobb kedvre derülök. Ez most nagyon csúnya volt tőlem. Ezer bocs!

Reggel 7:40

Kilépek a lakásból, és sietek egyetemre. Az átjárónál, mivel utálok szaladni busz, vagy bármi egyéb után/miatt, néha mergelődök, hogy pont akkor vált zöldre, amikor úgy ötven méterre vagyok tőle, s mire odaérnék, ha nem sprintelek, ismét piros. Miközben ott állingozom, megfigyelem a diákokat, van, hogy találkozok egy-egy ismerőssel, és beszélgetünk. Próbálok nem elbújni a sálam mögé, ahogy mindig is tettem, mert megfogadtam, hogy megváltozom, és magabiztosabb leszek minden téren.

Reggel 8:00-11:00

Órák. Most már csupán két nap vagyok nyolctól, de az is bőven elég. Egyre többet ülök az egyik régi barátnőm mellett, aki feldobja a napjaimat, így tűrhetőbbek az órák. Figyelek, jegyzetelek, néha viccelődünk a barátnőmmel, néha elnyomok egy-két ásítást, néha elmorzsolok egy-két könnycseppet, hogy én ebből semmit nem értek, és fogalmam sincs, hogy a fenében fogok levizsgázni bármiből is.

Délután 13:00-15:00

Ilyenkor ebédelek, utána tanulok egy picit a megmaradt időben. 

Délutáni órák: 12:00-14:00 vagy 17:00-18:00

Ismét órák. Eléggé változó, ugyanis mindegyik napom különbözik. Van, hogy kettőre kell visszamenjek, van, hogy csak ötre vagy hatra. Ilyenkor általában a gyakorlati órák vannak, mint például az anatómia, biokémia, informatika. Túl sok nem igen történik azon kívül, hogy anató előtt stresszelek, vajon kiteszik-e a szűrőmet óráról vagy sem. Tudom, ha tanulsz, nincs hogy kitegyék a segged, de itt sokszor van olyan, hogy nincs elég időd tökéletesen felkészülni egy adott órai anyagból, szóval marad a fölösleges gyomorsósav-termelés.

Este 17:00-22:00

Végre otthon. Ha fél nyolcig van órám, hulla vagyok, bár egyébként is, főleg az utóbbi időben. Ilyenkor szoktam tanulni másnapra, vagy harmadnapra. A kezdetekben még csináltam olyat, hogy kihagytam az estéket, és nagyon korán elmentem telefonozni, lefeküdni, viszont most ez nem fér bele. Egyrészt elég sok TBL-t írtunk mostanság, másrészt készülni kellene valahogy a vizsgaidőszakra, mert abból aztán tényleg sehogy nem állok. Majd a karácsonyfa alatt fogok tanulni, valószínű. 

Este 22:00-éjfél-1:00

Zuhanyzom, vacsizok, folytatom a tanulást, aztán alvás. Akkor nyúlik el így, amikor elég kevés szabad órám marad napközben. Igyekszem nem éjszakázni, mert nekem aztán be sem válik, és jót sem tesz, mivel ha rögtön másnap nem is, harmadnap tuti megérzem a kimerültséget, és akkor még rongynak sem vagyok jó, de nem mindig sikerül. Mikor például a gólyabálra készültünk, volt olyan napom, hogy hajnali fél egyre értem haza, és ilyen negyed-fél kettőkor kerültem ágyba, másnap hétkor pedig keltem. Tizenegyig tanulok általában minden este.

Remélem tetszett ez a kis bejegyzés. További szép hétvégét nektek! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése