2018. október 2., kedd

Gólyák hete + első pár nap

Sziasztok!

Mielőtt belevágnék a lecsóba, nagyon szeretném megköszönni ezt a csodálatos designt Ninának! Az oldalát a nevére kattintva megtaláljátok :D



Az egyetem most hétfőn kezdődött meg, azonban előtte volt egy rövidebb hét, amit a felsősök elneveztek Gólyák Hetének. Elég sokat tűnődtem azon, hogy elmenjek-e vagy inkább szimplán várjam meg, ameddig megkezdődik az egyetem, és akkor ott majd ismerkedek úgy a csoporttársaimmal, mint a szériás társaimmal, de a végén mégis az előbbi mellett döntöttem, és abszolút nem bántam meg. 

Közben persze megemlíteném, hogy koliba sajnos, vagy nem sajnos (még mindig nem tudom eldönteni), nem vettek fel, ezért visszaköltöztem a nagyszüleimhez, akik tárt karokkal vártak, hisz gimi ideje alatt is velük laktam. Ez történt kedden. Szerdán este volt egy kis összejövetel az egyetemisták kávézójában, ahol rengeteg új emberkével ismerkedtem meg, köztük felsőbbévesekkel is. Beszélgettünk, ki honnan jött, hogy hívnak bennünket, mire számítunk így első évben. 
A csütörtöki nap picit hosszabbra sikeredett. Körbevezettek az egyetemen, amit nagyjából már ismertem, hisz egy olyan három évvel ezelőtt jártam a kampuszon a nyílt napok alkalmával, viszont ez mégsem volt elég, hogy mondjuk a főépületben a termek között simán eligazodjak. Még most sem, hogy már két napot lehúztam ott :D Ezen a napon esett szó a könyvtári kártyákról és a tanulószobák használatáról. Ezt követően az egyetem időkapszulájánál kötöttünk ki, amit, elmondásuk szerint 2015-ben ástak el, és csupán harminc év múlva, azaz 2045-ben nyitnak ki. Állítólag elég értékes tárgyak kerültek bele, többek között egy laptop is, amelyen rengeteg adat van az egyetemről. Ezután következett a botanikus kert, ahol a diákok számára gyógynövényeket termesztenek (ez legfőképp a gyógyszerészetiseknek szól, hisz ők szokták használni őket különböző gyógyszerek előállítására, kísérletezésére). Innen a menzára mentünk, ahol a kis teraszon, lévén, hogy gyönyörű volt az idő, tartottak egy kisebb, úgynevezett popquizt, amelyen olyan kérdéseket tettek fel, amelyek válaszait a körbevezetés során elmondták. Fontos kiemelnem, hogy itt nyertem egy laptop táskát is az egyetem-, a diákszövetség-, valamint egy közeledő konferencia lógójával. Ez amúgy csak azért fontos, mert én kábé soha semmit nem nyertem :D
A péntek végül a városlátogatásé volt. Ez itt picit vicces, ugyanis egyáltalán nem azért mentem fel, hogy lássam a várost, hanem egy Escape Room nevű játékra voltam kíváncsi, amit végül az egész városlátogatás végén rendeztek meg (ha egyáltalán megrendezték, mivel senki sem említett róla egy szót sem). Végül, ameddig a szervezőkre várakoztam, összeismerkedtem pár németországi lánnyal, beszélgetni kezdtünk, és annyira tetszett a beszélgetés angolul, hogy velük tartottam. Azt hiszem, azon a nap ilyen tíz kilométer körül gyalogoltam. 

Természetesen ezen napok között és a hétvégén voltak különböző bulik rendezve, amelyekre nem mentem el, mivel nem tartom magam valami nagy bulizósnak. Egyedül a Gólyakeresztelő érdekel, amely csütörtökön kerül megrendezésre. 

Na, és hogy mindez most lejárt, hivatalosan is megkezdődött az egyetem. 

Az órarend eléggé laza (eddig), vagyis hétfőn például csak tizenkettőtől kezdek, kedden és szerdán tizenkettőtől meg szabad leszek. A csütörtök picit rosszabb, ugyanis van órám nyolctól tízig, utána szabad, és délután ötre vissza kell menjek anatóra, plusz páros heteken bejön az elsősegély. Végülis nem rossz, mert legalább át tudom venni abban az időintervallumban még egyszer a leckéket, szóval, ha úgy vesszük bármi rosszban kaphatok némi jót. Annyiban furcsa az egész, hogy sokszor nem hiszem el, hogy ilyen keveset kell ülnöm egyetemen. Gimiben például ilyesmi nem volt. Viszont ezt ugye ellenzi, hogy irtó sokat kell itthon tanulni. Így tök mindegy, hogy egyetemen vagy, vagy itthon tanulsz estig. 

Biztosan felteszitek a kérdést magatokban, hogy milyen óráim lehetnek. Nos, van anatómia, biofizika, biokémia, egy választott idegen nyelv, ami nálam az angol, elsősegély, informatika és torna. Ezekből egyelőre nem volt még biofizikám, biokémiám, angolom és elsősegélyem (ez minden második héten van), illetve kell majd választani egy opcionális órát, ami szerintem az orvosi történelem lesz (ez is szintén kéthetente van). Mindegyikből van úgy külön elméleti rész, mint gyakorlati. 

Mindezek mellett kell majd csinálni szemeszterenként kétszer tizenkét óra ügyeletet a kórházban. Itt gondolkozom, melyik osztályra menjek. A felsőbbévesek mondták, hogy legjobb lenne a sürgősségi, vagy a sebészeti. Sürgősségin megtanítanak injekciót adni, vérnyomást mérni, EKG-t csinálni, míg a sebészetin bemehetsz különböző műtétekre. Lehet, hogy erre a kettőre esik a választásom, mivel én, személy szerint, tanulni szeretnék, és nem csak letudni azt a pár órát, még ha lesznek olyan orvosok is, akik elengednének csak azért, hogy szabaduljanak a tanulóktól. Ha látják, hogy érdekel, és ott vagy, csinálod, kérdezel, akkor ők is szívesen segítenek majd. Azonban sajnos sokan bemennek, aláiratják a gyak papírt, és mennek haza.
Mindent összevetve, eddig tetszik, talán túlságosan is, mivel érdekesek a professzorok, a csoport- és szériatársaim, ráadásul érdekes dolgokról is tanulunk. Mondjuk az anatómia már most az elején kezd kicsit kikészíteni. A csontokkal kezdtük, amelyből hat hét múlva vizsgázok, utána jönnek az ízületek, izmok, és a vizsgaidőszak. Gondoltam, hogy nehéz lesz, de nem gondoltam, hogy épp ennyire. Igyekszem megtalálni az egyensúlyt a tanulás és a szórakozás között, azonban ez egyelőre nagyon szarul megy. Három csonttal le is voltunk maradva, amit tegnap este pótoltam be. Ma pedig folytattam a csütörtöki csontokkal, ami olyan hosszú, hogy holnap is ezzel fogok foglalkozni. 

Nos, egyelőre ennyi lenne. Ha bármi kérdésetek van, nyugodtan feltehetitek! :)

U.I. Gondolkodotam a vlogoláson, mivel az lényegesen könnyebb lenne, de egyelőre eléggé szégyellős vagyok publikumban videózni magam. Lehet a jövőben ez változni fog. Sosem lehet tudni.



2 megjegyzés:

  1. Ott sem lehet könnyű elvégezni az orvosit, de a leírtak alapján meg sem közelíti a magyar SOTE szintjét. Félnapos oktatások? Ne már

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Krisztina,

      A két egyetem két különböző rendszerben működik, így nyilván vannak különbségek. Ettől függetlenül szerintem nem az határozza meg valami 'szintjét', hogy egy nap hány órája van az embernek :)

      Törlés